Biblioteques: reconèixer, dignificar i reforçar la XBM
Les biblioteques són un servei públic essencial de proximitat, espais de cultura, cohesió social, educació i accés al coneixement. Per això, cal impulsar mesures específiques que millorin les condicions laborals de les treballadores i els treballadors de la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) i reforcin el servei que ofereixen a la ciutadania.
Impulsarem una organització dels horaris adaptada a la realitat de les biblioteques, revisant les tipologies horàries existents i incorporant fórmules de teletreball que afavoreixin la conciliació de la vida laboral i personal.
Defensarem una jornada d'estiu específica per al personal de biblioteques, amb una reducció de la presencialitat que permeti adaptar l'activitat a les necessitats del servei durant aquest període.
Reforçarem els equips professionals amb la incorporació de nous perfils, com educadores i educadors socials o integradores i integradors socials, per donar resposta als nous reptes socials i comunitaris que afronten les biblioteques.
Facilitarem la mobilitat territorial perquè el personal pugui optar a canvis de lloc de treball dins de la mateixa categoria professional, afavorint el desenvolupament professional i la conciliació.
Garantirem que tota la formació obligatòria es realitzi dins de l'horari laboral, assegurant que les treballadores i els treballadors de les biblioteques disposin dels recursos i el temps necessaris per actualitzar els seus coneixements.
Millorarem la seguretat laboral mitjançant la creació d'un protocol específic davant agressions i situacions de conflicte, adaptat a la realitat del personal de biblioteques.
Perquè unes biblioteques més fortes necessiten professionals reconeguts, protegits i amb drets.

