El sindicat ha mostrat la seva preocupació per la bretxa digital, que obstaculitza l’accés als serveis públics de les persones en certes edats o amb dificultats en el maneig de la tecnologia.

UGT Serveis Públics ha denunciat, novament, la falta de personal que pateix l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) i ha exigit al Govern que incrementi les plantilles de l’organisme per a poder atendre adequadament la ciutadania.

Durant la seva intervenció avui en el Consell General de l’INSS, el portaveu del sindicat ha acusat l’Administració de passivitat enfront del continuat i inexorable deteriorament que pateix l’INSS, víctima de la pèrdua constant i la mala gestió d’efectius. Les Entitats Gestores i els Serveis Comuns de la Seguretat Social han perdut més de la quarta part dels seus efectius i han vist incrementades les seves càrregues de treball amb l’atribució de noves competències.

El sindicat, a més, ha assenyalat la seva discrepància amb les dades que aporta el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions davant el Consell, que qualifica d’esbiaixats i poc rellevants per a mostrar la realitat que viuen els treballadors i treballadores de l’INSS i el drama de la ciutadania, que no pot exercir els seus drets.

UGT ha presentat un exhaustiu informe on facilita dades sobre la falta de disponibilitat de cites prèvies, per exemple, a on es posa de manifest el desbordament de centenars de trucades telefòniques que han quedat desateses, els mesos de gener a febrer 2022 es van comptabilitzar més de 733.000, dades que posen de manifest aquest col·lapse de l’INSS, a més de les queixes rebudes en 2020, que gairebé van triplicar les de 2019, situant-se en més de 3.000.

L’any 2021, encara que van disminuir amb respecte anterior, van continuar sent molt altes, gairebé el doble que abans de la pandèmia.

El sindicat ha mostrat la seva preocupació per les desigualtats que aquesta política està generant: s’obstrueix l’accés de la ciutadania a la informació telefònica i, també, se li impedeix accedir als centres de l’INSS per se atesos. Existeix, a més, una bretxa digital creixent que dificulta l’accés als serveis públics de persones en certes edats o amb dificultats en el maneig de la tecnologia. Si un sector com la Banca ha pres mesures, el Govern no pot eludir la seva responsabilitat i deixar fora de serveis públics essencials, precisament als més necessitats.