Interins
Borsa
Jubilacions 2025
Cada curs escolar, el Departament d’Ensenyament confecciona una llista única a Catalunya dels candidats a cobrir interinament llocs de treball vacants en centres educatius públics del Departament.
Què és la borsa
Aquesta llista està formada, per ordre de prelació, per: Normativa general
El director general de Professorat i Personal de Centres Públics convoca els concursos de mèrits per formar part de la borsa de treball del personal interí docent. La convocatòria roman oberta durant el curs escolar, en les dates que aquesta determini, i els participants poden presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits en qualsevol moment.
Funcionament de la borsa
Les persones que formen part de la borsa de treball de personal docent poden consultar en línia les dades que hi consten identificant-se amb el codi d’usuari de la XTEC o, si no en tenen, amb el codi del registre d’usuari temporal que facilita el mateix sistema.
Al llarg del curs s’obren diferents terminis per modificar les dades que consten a la borsa.
Una vegada ha començat el curs es fan actes de nomenaments telemàtics per cobrir vacants, dotacions de reforç i substitucions. Els dies que es fan actes de nomenaments telemàtics s’estableixen segons les necessitats del servei a criteri dels serveis territorials o del gerent del Consorci d’Educació de Barcelona. El calendari mensual d’actes de nomenament de cada àmbit territorial s’anunciarà a cada pàgina web.
Perfils Professionals
Jubilacions 2025
El Departament d’Ensenyament porta a terme l’acreditació de perfils professionals per a personal docent funcionari dependent del Departament (en qualsevol situació administrativa) i per a professors interins de la borsa de treball de personal interí docent del Departament (amb serveis prestats).
Els perfils professionals que es poden acreditar són els següents:
Acreditació inicial (procediment automàtic)
El Departament d’Ensenyament acredita als professors que ja reuneixen els requisits especificats a l’annex 1 de la Resolució ENS/1128/2016 per a cadascun dels perfils professionals, en funció de la informació que consta al registre informàtic de professorat, sense que sigui necessària cap sol·licitud de la persona interessada.
L’acreditació de cadascun dels perfils constarà anotada al registre informàtic de professorat a excepció de l’acreditació del perfil professional de “Docència de dues especialitats a l’ESO”, que s’entendrà acreditat implícitament amb el reconeixement de dues especialitats docents (una de les quals, en els cossos d’ensenyament secundari, per ser-ne titular).
Les acreditacions anotades mitjançant aquest procediment automàtic poden ser consultades pels interessats al portal ATRI:
Expedient i formació > Expedient > Consulta de dades > Altres dades del meu expedient, i a l’última pantalla Consulta d’atributs per a llocs específics
Acreditació sol·licitada pels professors
Sol·licitud i documentació
Els professors que no obtenen l’acreditació en el procediment automàtic poden fer la sol·licitud als registres del Departament, dels serveis territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona.
Per a cada perfil professional cal presentar la documentació, segons s’indiqui en cada cas a l’annex 1 de la Resolució ENS/1128/2016.
Termini de presentació i efectes de les acreditacions
Les sol·licituds d’acreditació d’un o més perfils professionals es poden presentar en qualsevol moment del curs.
Tenen efectes en el procediment d’adjudicació de destinacions provisionals que es convoca cada curs les sol·licituds presentades fins al 20 de juny.
Les presentades a partir d’aquesta data poden acreditar el perfil professional, però no tindran efectes fins a la següent convocatòria.
Reconeixement de l’acreditació
Després de revisar la documentació i comprovar que reuneixen els requisits exigits, des dels serveis territorials i el Consorci d’Educació de Barcelona, s’incorporarà, si escau, la informació a l’expedient del professorat i resoldrà la sol·licitud de reconeixement de l’acreditació del perfil. Una vegada reconegut el perfil, l’acreditació constarà al registre informàtic de professorat i serà accesible pels interessats al portal ATRI.
En cas que no es reconegui l’acreditació sol·licitada, la resolució denegatòria exhaureix la via administrativa i s’ha de notificar a la persona sol·licitant.
Atur
Sol·licitud de documentació per tramitar la prestació d’atur
S’HA DE SOL·LICITAR EN UN TERMINI DE 15 DIES HÀBILS DES DE L’ÚLTIM DIA TREBALLAT
La quantia de la prestació es calcula en funció dels últims 6 mesos treballats i el percentatge de jornada.
Podeu sol·licitar el certificat per correu electrònic o per escrit a l’Oficina d’Atenció i Registre del Consorci d’Educació, i de els serveis territorials informant de les següents dades:
Nom i cognoms, nom del centre de l’últim nomenament i la data de finalització del contracte.
No es tramitarà d’ofici la documentació per demanar la prestació d’atur dels nomenaments que finalitzen durant els mesos de juny, agost. Per tant, les persones interessades ho hauran de sol·licitar a l’Oficina d’Atenció i Registre o per correu electrònic, un cop hagin finalitzat el nomenament.
Compatibilitat jornada parcial i subsidi atur
Cal demanar certificat d’empresa per compatibilitzar el atur amb la jornada de treball.
La prestació i el subsidi per atur seran compatibles amb el treball retribuït a temps parcial es deduirà del import de la prestació -o subsidi- la part proporcional al temps treballat ( art 221.1 de la LGSS y art 15.1b) 625/1985).
Des del mes d’octubre de 2010, el certificat d’empresa per tramitar la prestació d’atur es lliura telemàticament a l’oficina de l’INEM i, per tant, no s’ha de passar a recollir pel Consorci d’Educació de Barcelona i serveis territorials.
El Servei Públic d’Ocupació Estatal ha implantat a les Oficines de Catalunya, el Sistema de CITA PRÊVIA per a la gestió de la prestació d’atur. La cita prèvia podeu sol·licitar-la per dues vies:
– INTERNET: www.sepe.es
– TELÈFON: 901 01 02 10
NOTA: En consideració a l’elevat nombre de sol·licituds d’atur i per garantir la correcta tramesa, hauríeu de demanar la cita prèvia amb el Servei Públic d’Ocupació una setmana o deu dies després de la finalització del vostre contracte.

