Interins

Borsa

Jubilacions 2025

Cada curs escolar, el Departament d’Ensenyament confecciona una llista única a Catalunya dels candidats a cobrir interinament llocs de treball vacants en centres educatius públics del Departament.

Què és la borsa

Cada curs escolar, el Departament d’Educació confecciona una llista única a Catalunya de les persones candidates a cobrir interinament llocs de treball vacants en centres educatius públics del Departament.

Aquesta llista està formada, per ordre de prelació, per: Normativa general

  • Personal que ha prestat serveis interinament en algun cos docent no universitari a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, ordenat d’acord amb el temps de servei.

  • Les persones que no han prestat serveis com a personal interí i substitut docent però han superat la fase d’oposició en algun procés selectiu per a la provisió de places de funcionariat docent i no han estat seleccionades, ordenades segons la puntuació global obtinguda en el procés selectiu.

  • Les persones admeses en algun dels concursos públics convocats pel Departament d’Educació a partir del mes de setembre del 1996 i que no han estat nomenades com a personal interí docent o no ho han estat després del darrer ingrés a les llistes de candidats, ordenades segons l’any de la darrera convocatòria en què van participar i segons el número d’ordre assignat en la convocatòria.

El director general de Professorat i Personal de Centres Públics convoca els concursos de mèrits per formar part de la borsa de treball del personal interí docent. La convocatòria roman oberta durant el curs escolar, en les dates que aquesta determini, i els participants poden presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits en qualsevol moment.

Funcionament de la borsa

Les persones que formen part de la borsa de treball de personal docent poden consultar en línia les dades que hi consten identificant-se amb el codi d’usuari de la XTEC o, si no en tenen, amb el codi del registre d’usuari temporal que facilita el mateix sistema.

Al llarg del curs s’obren diferents terminis per modificar les dades que consten a la borsa.

Una vegada ha començat el curs es fan actes de nomenaments telemàtics per cobrir vacants, dotacions de reforç i substitucions. Els dies que es fan actes de nomenaments telemàtics s’estableixen segons les necessitats del servei a criteri dels serveis territorials o del gerent del Consorci d’Educació de Barcelona. El calendari mensual d’actes de nomenament de cada àmbit territorial s’anunciarà a cada pàgina web.

Perfils Professionals

Jubilacions 2025

El Departament d’Ensenyament porta a terme l’acreditació de perfils professionals per a personal docent funcionari dependent del Departament (en qualsevol situació administrativa) i per a professors interins de la borsa de treball de personal interí docent del Departament (amb serveis prestats).

Els perfils professionals que es poden acreditar són els següents:

Acreditació inicial (procediment automàtic)

El Departament d’Ensenyament acredita als professors que ja reuneixen els requisits especificats a l’annex 1 de la Resolució ENS/1128/2016 per a cadascun dels perfils professionals, en funció de la informació que consta al registre informàtic de professorat, sense que sigui necessària cap sol·licitud de la persona interessada.

L’acreditació de cadascun dels perfils constarà anotada al registre informàtic de professorat a excepció de l’acreditació del perfil professional de “Docència de dues especialitats a l’ESO”, que s’entendrà acreditat implícitament amb el reconeixement de dues especialitats docents (una de les quals, en els cossos d’ensenyament secundari, per ser-ne titular).

Les acreditacions anotades mitjançant aquest procediment automàtic poden ser consultades pels interessats al portal ATRI:

Expedient i formació > Expedient > Consulta de dades > Altres dades del meu expedient, i a l’última pantalla Consulta d’atributs per a llocs específics

Acreditació sol·licitada pels professors

Sol·licitud i documentació

Els professors que no obtenen l’acreditació en el procediment automàtic poden fer la sol·licitud als registres del Departament, dels serveis territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona.

Per a cada perfil professional cal presentar la documentació,  segons s’indiqui en cada cas a l’annex 1 de la Resolució ENS/1128/2016.

  • Requisit de titulació: certificació acadèmica o fotocòpia compulsada del títol al·legat o, en tot cas, de la certificació d’abonament dels drets d’expedició d’aquest.

  • Requisits de formació: certificació emesa per la unitat o centre corresponent que hi acrediti el total d’hores de formació específica degudament reconeguda pel Departament. Totes les fotocòpies que es presentin s’han d’acompanyar amb les diligències de compulsa corresponents.

  • Experiència docent: certificació de la direcció del centre segons el que s’estableix per cadascun dels perfils. No cal certificar l’experiència que consta en el registre informàtic de professorat, com l’ocupació de llocs docents o l’exercici de càrrecs en centres educatius públics. (Models de certificats: Docència de dues especialitats docents, Competencia digital docent, Gestió de projectes i serveis de formació professional inicial i/o ensenyaments de règim especial, Lectura i biblioteca escolar, Immersió i suport lingüístic, Educació visual i plàstica, Metodologies amb enfocament globalitzat).

Termini de presentació i efectes de les acreditacions

Les sol·licituds d’acreditació d’un o més perfils professionals es poden presentar en qualsevol moment del curs.

Tenen efectes en el procediment d’adjudicació de destinacions provisionals que es convoca cada curs les sol·licituds presentades fins al 20 de juny. 

Les presentades a partir d’aquesta data poden acreditar el perfil professional, però no tindran efectes fins a la següent convocatòria.

Reconeixement de l’acreditació

Després de revisar la documentació i comprovar que reuneixen els requisits exigits, des dels serveis territorials i el Consorci d’Educació de Barcelona, s’incorporarà, si escau, la informació a l’expedient del professorat i resoldrà la sol·licitud de reconeixement de l’acreditació del perfil. Una vegada reconegut el perfil, l’acreditació constarà al registre informàtic de professorat i serà accesible pels interessats al portal ATRI.

En cas que no es reconegui l’acreditació sol·licitada, la resolució denegatòria exhaureix la via administrativa i s’ha de notificar a la persona sol·licitant.

  • Acreditació de perfils professionals . Departament d’Educació (gencat.cat)

Atur

Sol·licitud de documentació per tramitar la prestació d’atur

S’HA DE SOL·LICITAR EN UN TERMINI DE 15 DIES HÀBILS DES DE L’ÚLTIM DIA TREBALLAT

La quantia de la prestació es calcula en funció dels últims 6 mesos treballats i el percentatge de jornada.

Podeu sol·licitar el certificat per correu electrònic o per escrit a l’Oficina d’Atenció i Registre del Consorci d’Educació, i de els serveis territorials informant de les següents dades:

Nom i cognoms, nom del centre de l’últim nomenament i la data de finalització del contracte.

No es tramitarà d’ofici la documentació per demanar la prestació d’atur dels nomenaments que finalitzen durant els mesos de juny, agost. Per tant, les persones interessades ho hauran de sol·licitar a l’Oficina d’Atenció i Registre o per correu electrònic, un cop hagin finalitzat el nomenament.

Compatibilitat jornada parcial i subsidi atur
Cal demanar certificat d’empresa per compatibilitzar el atur amb la jornada de treball.
La prestació i el subsidi per atur seran compatibles amb el treball retribuït a temps parcial es deduirà del import de la prestació -o subsidi- la part proporcional al temps treballat ( art 221.1 de la LGSS y art 15.1b) 625/1985).

Des del mes d’octubre de 2010, el certificat d’empresa per tramitar la prestació d’atur es lliura telemàticament a l’oficina de l’INEM i, per tant, no s’ha de passar a recollir pel Consorci d’Educació de Barcelona i serveis territorials.

El Servei Públic d’Ocupació Estatal ha implantat a les Oficines de Catalunya, el Sistema de CITA PRÊVIA per a la gestió de la prestació d’atur. La cita prèvia podeu sol·licitar-la per dues vies:

– INTERNET: www.sepe.es
– TELÈFON: 901 01 02 10

NOTA: En consideració a l’elevat nombre de sol·licituds d’atur i per garantir la correcta tramesa, hauríeu de demanar la cita prèvia amb el Servei Públic d’Ocupació una setmana o deu dies després de la finalització del vostre contracte.