Ens plantem a Girona contra les represàlies sindicals a la plantilla de l’empresa pública NORA SA

Ens hem plantat davant la seu dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball de la Generalitat a Girona per denunciar acomiadaments i expedients que com a sindicat considerem represàlies contra delegats i treballadors i treballadores que han alertat de presumptes irregularitats internes.

La mobilització ha reunit prop de 150 persones i ha coincidit amb l’acte de conciliació entre l’empresa i la representació sindical, amb mediació de la Generalitat, en el que és un dels primers passos d’un conflicte que es troba cada cop més judicialitzat.

Des de la UGT hem donat suport al treballador de NORA SA acomiadat disciplinàriament després d’haver denunciat presumptes irregularitats a l’empresa pública. Treballadors i treballadores del servei de sanejament urbà i recollida de residus, juntament amb delegats i delegades sindicals i afiliats i afiliades, han omplert el carrer en senyal de suport.

Com a sindicat denunciem que la direcció de Serveis Mediambientals de la Selva (NORA SA), empresa participada majoritàriament pel Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Blanes, manté una dinàmica de persecució sindical i repressió contra les persones treballadores que denuncien possibles irregularitats, segons fonts sindicals. Recordem que s’han detectat presumptes irregularitats en processos de selecció i promoció interna, pagament de plusos, control horari i ús de recursos públics, així com possibles vulneracions de drets laborals i de privacitat.

En aquest sentit, la UGT destaca que l’Oficina Antifrau de Catalunya ha sancionat recentment NORA SA amb 600.000 euros per represàlies contra una treballadora alertadora d’irregularitats internes. Igualment, diverses resolucions judicials han conclòs que algunes sancions imposades per l’empresa eren represàlies vinculades a l’activitat sindical i a les denúncies efectuades.

El secretari general de la UGT Comarques Gironines, Maxi Rica Munté, ha anunciat que el sindicat ha registrat una moció al Ple de Tossa de Mar per interrogar el govern municipal sobre la situació de NORA SA, tenint en compte que l’alcalde del municipi és també president de l’empresa pública. Així mateix, es traslladarà aquesta qüestió al Ple del Consell Comarcal de la Selva.

Lluís Lapulanès, secretari de Serveis a la Comunitat d’UGT, ha assegurat que “no es pot tolerar que una empresa pública utilitzi expedients i acomiadaments per intentar silenciar delegats sindicals i treballadors que denuncien irregularitats”. També ha advertit que “la gravetat dels fets obliga les administracions implicades a donar explicacions públiques i assumir responsabilitats”.

La conciliació no ha permès cap acord entre les parts, mantenint-se les posicions totalment allunyades. Per al sindicat, aquest fet evidencia la manca de voluntat de resolució per part de la direcció de l’empresa i consolida un escenari de conflicte obert i cada cop més judicialitzat.

Des de la UGT reafirmem que continuarem la mobilització en defensa dels drets laborals i contra qualsevol intent de vulnerar la llibertat sindical dins les administracions i empreses públiques.

8 de maig de 2026Serveis a la Comunitat Off Comments off on Ens plantem a Girona contra les represàlies sindicals a la plantilla de l’empresa pública NORA SA
Comparteix aquesta noticia!